onsdag 27. november 2013

Brodert julekalender

Brodert julekalender

Julekalender til barna

Denne julekalenderen broderte jeg for noen år siden. Jeg kjøpte den på Panduro og mønsteret mener jeg er fra Permin, jeg falt pladask.

Siden jeg aldri hadde brodert et sting før i hele mitt liv, gjøv jeg på med godt humør og pågangsmot den 1. November. Min stemor mente jeg var gal og formante at slikt startet man gjerne med 2-3 måneder  før desember. Jeg forstår det nå.  Etter 200 timers brodering, kom jeg i mål til 1. Desember. Takk og lov for at det finnes like mange netter som dager!

Før du begynner:
Trikset når du begynner med brodering er først å finne ut hvor midten av mønsteret er på duken. Deretter må du regne ut hvor langt fra kanten du skal starte. 
Trådene skal ikke knytes på baksiden, men vikles pent inn i de andre trådene. 
Et pent håndverk, skal være like pent på baksiden som på framtiden (nesten da)

Lykke til om du tør;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar